To, co sprzedajemy i co klienci

To, co sprzedajemy i co klienci kupują, nie jest tylko produktem. Równie ważna jest cała otoczka – atmosfera, z jaką dany produkt się kojarzy, reklamy, filozofia firmy, skojarzenia, jakie wywołuje logo – tak zwana wartość dodana. Wszystko to jest równie ważne, a może nawet ważniejsze niż to, co znajduje się w środku. Dlatego tak ważne jest etykietowanie, użycie odpowiedniej kolorystyki, a także kształt opakowania. Zupełnie inaczej sprzedają się na przykład napoje w różnych kształtach butelek. Wszyscy znamy na przykład tradycyjną butelkę Coca-Coli, jej kształt jest już klasyką. Z tego właśnie powodu ostatnio powstała seria napojów Barbie – jest to w zasadzie taki sam sok owocowy jak każdy inny, ale sprytne etykietowanie z wykorzystaniem znanej marki zwiększa jego atrakcyjność w oczach dzieci, a może i rodziców. Dlatego nazwa, stylistyka, atmosfera, a także takie szczegóły jak dystrybucja, etykietowanie, wybór mediów do reklamy, miejsce na półce w supermarkecie mają większe znaczenie niż sama rzecz, którą chcemy sprzedać. Ważne jest także to, jak są one poukładane na półce, jeśli są na wysokości wzroku, chętniej je wybierzemy od tych szarych produktów postawionych niżej, które nie znajdują się na polu naszego widzenia.

Klaser 55 www.kojikamoji.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *